Gått och blivit med..... jobb....

Jepps... here we go again....

Har som sagt fått jobb =0)
Jobbar i shopen på ett scandinaviskt hotell nere i Fañabe o trivs som bara den....

Har än sålänge fått kontrakt fram tills den 24 april, dvs scandinaviska säsongen ut men senast idag så sa chefen att hon är intresserad av att hålla kvar mig även under sommaren så hon kan ta semester och meningen är då att jag ska ha ansvaret med fakturor och beställningar...
Bara ett tinywiny problem är då att alla beställningar och hela dataprogrammet är på español!!!

Och ni som känner mig vet att jag i dagsläget Yo hablo muy pocito español!!! Stavningen ska vi inte ens tala om =/
Men detta ger mig bara ännu en spark i den berömda rumpan till att sätta igång på RIKTIGT!!!!

Sedan så är dom spanska lagarna lite annorlunda.... Ska försöka förklara så ni förstår... Brukar vara duktig på att inveckla saker så att tom inte ens jag förstår hahaha....

En arbetsgivare får lov att ge en 1 års heltidskontrakt på en gång. Skulle man bara tex få 3 månader så har arbetsgivaren möjlighet till att förlänga detta kontrakt men bara 1 gång under ett år. Arbetsgivaren kan alltså inte förlänga kontraktet 2, 3 el 4a gånger utan bara en gång. Efter ett år så måste den anställda antingen anställas fast el sägas upp. Och som den ekonomiska situationen ser ut idag i spanien så blir det mest troligt det sistnämnda. Men efter 1 år anställd så har man rätt till spansk a-kassa. Och som anställd så kan man då gå på a-kassa i 4a månader för att sedan kunna anställas om på nytt i 1 år.
Kunde ni förstå det? Blev själv ganska imponerad över hur jag formulerade mig hahaha....
Så som det ser ut nu så kommer jag förhoppningsvis jobba i 1 år men mest troligt inte få fast. Men därefter så kan jag gå på a-kassa om andra jobbmöjligheter skulle "skita sig" så att säga och komma tbx efter 4a månader... Bra va? =)





Sjukt dåliga bilder men hitta inga andra så ni får nöja er med dessa sålänge =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0