Penga problem.....

Dagens bästa:

Det kommer in en liten knatte på kanske 4a år i butiken... Lullar rundor lite... Efter ett tag så kommer han fram till kassan och lägger fram en klubba...

-25 cent kostar den, säger jag...

Killen tittar på mig, tar fram sin "plånbok" (dvs en rund liten plastburk ungefär stor som en snusdosa)
Ger mig en sedel som är vikt 511 ggr...

Jag knycklar upp den och ser att det är en 50 euro sedel....

Då brast det lite smått inom mig och log som bara den men försökte ändå hålla skrattet inom mig...

Jag tog emot den och sa;
- Sådär ja.... 49,75 euro tbx... =)

Killen tar emot pengarna, men nu kommer ju det stora problemet...
Att då ner dessa stora sedlarna i sin lilla dosa!

Han står o fummlar i 1 minut o till slut så frågar jag honom med skrattet i halsen om jag ska hjälpa honom?
Han nickar så smått, så jag tar pengarna o viker dom 511 ggr o trycker ner dom i hans "plånbok"

Sen så tar han sin lilla klubba o knallar ut o vinkar glatt....

Hahahahahaha..... Han gjorde min dag till en bra dag igen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0