Ingen rök utan eld? Tydligen....

-Tja Anna! Vad har du hittat på idag då?
*Njaaaaa.... Inte mö.... Jobbat lite o sen försökt sätta fyr på köket....

Ja jisses asså....
När vi flyttade in så märkte vi ganska så snart att ugnen inte fungerade...
Agenten hade sagt till oss att det var en gas spis men att ugnen var elektrisk...

Jaha tänkte vi o började vrida på alla (två) knappar men det ville sig inte... Vi tittade efter säkringar mm men fann inget som skulle kunna kopplas till ugnen...
O tittar man inuti ugnen så ser det ut som en gas ugn så jag var inte sen men att stoppa in en tändare för att försöka få igång skiten men nej... Mission incomplete!!!

Det går två dagar tills Jonas tar sig en titt på den igen och då gör han den uppenbara upptäckten.....
Tadaaaaaaaaaaaaa.... sladden sitter inte i på baksidan! Hahahahahahaaa......
Hmmmmm jaja.... hahahaha.... herregud säger jag bara...
Vi tog kontakt med ägaren som fixade hit en elektriker som kopplade in den imorse iaf...

Suuuuuuuuuper najs tyckte ju jag och skulle förstås testa den nu i eftermiddag när jag kom hem...Rattar på full värme och väntar i ca 1 minut för att se så att den värmer...
Öppnar luckan och då möts jag av VÄRLDENS RÖKMOLM!!!!! Jag stänger av den fort som faen och står o tittar på skiten så det inte kommer några lågor...
Jo men självklart så börjar det ryka ännu mer fastän jag stängt av den så jag kutar in i sovrummet där vi ställt en brandsläckare och tar den med ut i köket, just in case lixom....

My good asså.... Höll på att kissa i byxan där ett tag men nu är allt under kontroll...

Får nog vänta med att starta den igen tills baby kommer hem hahahaahah.......



Shit va man skrattar nu i efterhand men det kunde fan gått riktigt illa =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0