Ledsen =..(...

Usch.... Jag mår faktiskt lite dåligt över en sak så jag tänkte..... varför inte skriva av mig lixom...

För att bara berätta lite kort innan så vet vi ju alla att hemlösa hundar finns det ju en del utomlands och Teneriffa är inget undantag. Dock... måste jag ju säga att det finns inte så många här nere och 95% av de jag sett har ändå sett "normala" ut. Dvs man har inte sett revbenen etc...
Kan nog ärligt säga att jag sett totalt 3 st på dess 5 månader vi snart varit här som varit totalt utmärglade och man har bara tänkt, snälla gode gud låt dom få somna in på direkten utan att känna nån smärta el hunger...

Åter till min story....
Igår så var vi hemma hos Colin & Carlos som btw har tagit hem en resquedog från samma ställe vi fick Bella ifrån =)
Carlos skulle gå ut med hundarna då han utbrister att där är en hund utanför huset.
Jag går ut och då visar det sig att det är samma vovve som vi sett 3 veckor tidigare springa omkring i området. Skillnaden var dock att för 3 veckor sedan så var det en välgödd labradortik som kom när man kallade på henne med en viftande svans. Vi fick då höra utav en annan boende här att han skulle ta henne till veterinären och kolla om hon hade chip så man kunde lokalisera ägaren. Vi har inte sett denna tösabit på 3 veckor men så ikväll möttes vi igen.

Sorgligt nog så var det inte den glada, välfödda gumman längre utan en super, duper tunn vovve som man såg revbenen på. Haltandes på sitt ena bakben som senare visade sig att hon troligen blivit påkörd av en bil och vridit benet totalt.
Jag kallar på henne och då kommer hon krypandes med ett litet vift på svansen...
Med en klump i magen så gick jag in och hämtade ett koppel, satte på henne det och gick upp till Steph som håller på med resquedogs (därifrån vi fick Bella<3)
Hon kommer ut och sätter sig ner på huk och suckar...

Hon har ett sånt stort hjärta denna Steph så trots hon och hennes man sagt att för tillfället är det stopp med att ta in nya hundar så tar dom in henne i duschen, kollar över henne och ger henne mat&vatten...
Dom ska ta henne till veterinären nu på morgonen o se om hon har nån ägare, annars så ska hon följa med Steph till radiostationen osså ska hon försöka få hjälp med henne från nån lyssnare.

Jag lovar att hade vi bara bott på en gård el liknande så hade det varit överfullt med vovvar men nu gör vi inte det och det krossar mitt hjärta. Fattar inte vad folk tänker med...

Phuuu... Det blev långt men kände att jag behövde det....

All the best to Steph and Tony <3


Kommentarer
Postat av: Janna

Usch, jag vet exakt hur du känner det. Samma grej i Grekland, vissa hemlösa såg ut att ha det ganska ok, ibland var de gäng och hade sällskap men sen såg man dessa utmärglade ensamma stackars vovvar som man bara ville ta hem och ta hand om. Jag vet inte hur många gånger jag stortjöt och kände mig maktlös i Grekland. Som du säger, önskade att man hade en gård där man kunde ta in alla stackars hundar som far illa.

Hoppas ni mår bra därnere i värmen iaf=)

Kram på dig

2010-09-30 @ 16:16:49
URL: http://kopella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0