La Familia <3




Kanske skulle ta o berätta lite om mig om min familia....
Den består då utav mig, Anna, min underbara fästman Jonas o sist men inte minst Zebb, vår 1åriga rottweiler.

Den 26/3 tog vi vårt pick o pack o rullade ifrån Helsingborg med "pärlan" (vår bil) släpet o mc´n o startade vår livs resa 400 mil söderut. Slut destinationen blev Teneriffa där vi hyr ett hus i 1 år.
Vi har satt 1 års prövotid för att känna på ö-livet samt se om vi kommer trivas här.
Nu har vi iof varit här nere i ca 1 1/2 mån och de känns super, med området vi bor i, grannar o väder. Det enda som kan kännas lite segt är ju då det här med jobb. Vi kom ner precis när den scandinaviska säsongen sluta, iof började den engelska men pga av den här underbara Isländska vulkanen Keshmmmfhfgvfjdd nånting så har turismen fått sig en liten svacka o senast i tisdags, den 11/5 så stängdes flygplatserna på Kanarieholmarna under dagen. Men men, vi har lärt oss att kontakter är alltid det bästa så vi håller på för fullt på den fronten.
Det som kan kännas super med att ha kommit ner så tidigt på året är väl att man hinner aklimatisera sig(el hur de nu stavas) med tanke på att under sommaren kan här vara upp till 40 grader B) (gubbe med solglasögon hahaha)
Håll tummarna för att vi ska hitta jobb snart.

Over and out......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0